Sunday, December 03, 2006
به خاطر یک مشت دلار یا
حتما این مثل معروف آمریکایی money talks رو تا به حال شنیدید. این دوکلمه خلاصه ترین تعریفی است که در مورد جامعه ماتریالیستی آمریکا می شه به کار برد.
فرض کنید یک انسان معروف که حدود ده-دوازده سال قبل در یک دادگاه جنجالی از اتهام قتل همسرش تبرئه شده حالا به خاطر یک مشت دلار حاضر شده کتابی بنویسه و در اون شرح بده که اگر او همسرش رو کشته بود به چه صورتی این کار رو انجام می داد.
اوجی سیمسون که در اواسط دهه نود برای ماه ها خبر اول رسانه های آمریکا و دنیا بود به سفارش رابرت مرداک کتابی نوشته به نام IF I DID IT و اعلام کرده که در شبکه فاکس نیوز طی دو مصاحبه توضیحاتی درباره این کتاب خواهد داد. رقم این قرارداد هیچ وقت مشخص نشد. سیمسون در یک مصاحبه اعتراف کرد که این کار رو فقط به خاطر پول و برای تامین هزینه های فرزندانش انجام داده! در آمریکا اصطلاحا به این نوع در آمد می گن Blood Money. رابرت مرداک هم که اصولا با مادیات میانه خوبی نداره برای شروع اقدام به چاپ چهارصد هزار نسخه از این کتاب کرد غافل از این که هضم این مساله برای مردم آمریکا با این که همیشه از مطالب جنجالی استقبال می کنن یک مقدار مشکله . خلاصه کلام این که خبر انتشار چنین کتابی انقدر جنجال به پا کرد که مرداک مجبور شد از پخش این کتاب جلو گیری کنه و حالا دردسر بزرگش این شده که چطوری از شر این 400000 نسخه خلاص بشه.
با این که میانه خوبی با تئوری های توطئه ندارم ولی بعضی از این خبرها رو که می شنوم ترجیح می دم فرض رو بر این بگذارم که دولت آمریکا برای انحراف افکار عمومی چنین چیزهایی رو علم می کنه. آخه شما بگید کدوم آدم عاقلی وقتی ناپلئونی دادگاهی رو می بره میاد و چنین کاری انجام میده؟

1:14 AM ساعت

لینک ثابت <

نظرات1
Anonymous Anonymous

آدم عاقل رو که نمی دونم چون در شهر یافت نمیشه ولی خیلی ها منتظر کتاب هنوز نوشته نشده
if I did it
مایکل جکسون هستن
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی