Saturday, October 28, 2006
تبلیغات انتخاباتی به روش آمریکایی
هفت نوامبر روز انتخابات میان دوره ای برای سنا و کنگره و همچنین فرمانداری ایالتهاست.بیش از 50 درصد تبلیغات تلویزیونی این روزها در همین رابطه است. سیستم تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در آمریکا خیلی جالبه به این صورت که شما بیشتر از اینکه سعی کنید خودتون رو تبلیغ کنید بیشتر تلاش می کنید تا رقیب انتخاباتی تون رو مورد لطف قرار بدید. هیچ گونه محدودیتی هم در این زمینه وجود نداره.

مثلا نامزد جمهوری خواه نیویورک در این تبلیغ تلویزیونی رقیبش رو متهم می کنه که از هتلی در نیویورک به یکی از شرکتهای پورنو که خدماتی تلفنی انجام می دهند زنگ زده با تاکید روی این مساله که پول تلفن از بیت المال-شباهت ها رو می بینید؟- پرداخت شده.(بعدا معلوم شد که این تلفن رو یکی از همراهان این نامزد بیچاره زده تازه اون هم می خواسته به جای دیگری زنگ بزنه شماره رو اشتباه گرقته)

در اکلاهما هم نامزد جمهوری خواه(اصولا جمهوری خواه ها در این زمینه پیش کسوت ترن) رقیبش را متهم به نژاد پرستی می کند.

نامزدهای حزب دموکرات هم با توجه به محبوبیت بسیار پایین جرج بوش سعی می کنند در تبلیغاتشون بیشتر به این مساله اشاره کنند. در کالیفرنیا آرنولد بابت حمایتش از جرج بوش توسط رقیب دموکرات مورد نقد قرار می گیره.همین طور نماینده ایالت نیو همپشایر.

این تبلیغ مایکل جی فاکس هنرپیشه هم چند روزیه که سروصدا به پا کرده. جی فاکس که چند ساله با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم می کنه در این ویدیو از نامزد ایالت میزوری به خاطر دفاع از قانون stem cell research حمایت کرده و به همین دلیل به شدت از جانب حزب رقیب مورد انتقاد قرار گرفته. عده ای از جمهوری خواه ها می گن که او با حرکات عجیب و غریبش جلوی دوربین داره فیلم بازی می کنه و تعدادی دیگه هم معتقدند که او قرصهاشو نخورده و نشسته جلوی دوربین! خودتون ببینید و قضاوت کنید.

ضمنا آقای احمدی نژاد هم در این انتخابات حضور پرشوری دارند.

باید یک هفته ای صبر کرد و دید نتیجه این پنبه زدن ها چه خواهد بود. نظرسنجی ها از الان پیروزی دموکرات ها رو پیش بینی کردند. بد نیست حالا که بحث به اینجا کشید به این ضرب المثل آمریکایی هم اشاره ای کنم که میگه : سیاستمدرا مثل پوشک بچه می مومند. هر چند وقت یک بار باید به دلیل مشابه عوضشون کرد.







10:30 PM ساعت

لینک ثابت <

نظرات1
Anonymous Anonymous

این پنبه زدنها باز خوبه آخرش لاحاف دشک شد
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی