Tuesday, October 17, 2006
حدود ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه امروز صبح جمعیت آمریکا به سیصد میلیون نفر می رسه. همین مساله باعث واکنشهای متفاوتی از طرف مردم و رسانه ها شده. براساس بعضی پیش بینی ها شهروند سیصدمیلیونیومی ایالات متحده فرزند یک خانواده اسپانیول در کالیفرنیا خواهد بود. خیلی از آمریکایی ها از این بابت خوشحال نیستند برای همین فکر می کنم الان خیلی ها در بیمارستان در حال زور زدن هستند تا از حیثیت کشورشون دفاع کنند. خارج از شوخی این مطلب رو مطرح کردم تا اشاره ای کرده باشم به شیوه دقیق آمارگیری و اطلاع رسانی این کشور. تقریبا در سه سال و اندی اقامتم در آمریکا هیچ آماری در اینجا ندیدم که اشتباه از آب در بیاد. طی این مدت نتیجه تمام انتخابات چند دوره اخیر با آمار منتشر شده یکی بوده.
به هرجهت هرچه که بوده این بار مطمئنا خود مردم هم دوست دارند پیش بینی این مساله اشتباه از آب در بیاد. تا چند ساعت دیگه همه چیز مشخص می شه.
با این که جمعیت آمریکا در عرض 39 سال از دویست میلیون به سیصد میلیون رسیده بازهم برخی کارشناسان معتقدند که این جمعیت برای کشور پهناوری مثل ایالات متحده بسیار ناچیزه. طبق آخرین آمار منتشر شده در هر 31 ثانیه یک نفر به این کشور مهاجرت می کنه و هر 13 ثانیه یک نفر از دنیا می ره و در عوض هر هفت ثانیه یک نوزاد متولد می شود.
1:20 AM ساعت

لینک ثابت <

نظرات3
Anonymous Anonymous

webloget taze kashf va rooyat shod(mese keshvari ke tooshi).
webloge jalebie,az neveshtehai ke khoondameshoon khosham oomad vali fekr mikardam bayad bishtar az ina khanande dashte bashio barat comment bezaran,makhsoosan ba vojoode in liste bolandbalaye linkat.
 
Anonymous Anonymous

اميدوارم كه در شبهاي احيا به ياد من بوده باشيد.
من كه وقتي روي پشت بام حرم حضرت علي (ع)مشغول عكاسي از گنبد بودم
به فكر همه دوستان بودم.
http://www.picnews.blogfa.com/
 
Anonymous Anonymous

سلام محمد رضای عزیز
خیلی وقت بود که به انترنت دسترسی نداشتم اما همیشه به این فکر بودم چیزه جدیدی نوشتی یا نه؟
موقعی که بودیم سکوت کرده بودی اما اومدم دیدم مطلب جمعیت و فیلم جدید اسکورسیزی رو نوشتی
مطلب جمعیت خیلی جالب بود ،جدی میگم ،
یه خواهش هم ازت دارم اینه که روی مدیریت کامنت هات یه مقدار سخت گیر باش
فکر میکنم این که هر کس دلش خواست هر چیز بنویسه درست نیست
امیدوارم متوجه منظورم شده باشی
بهت سر میزنم
سعی کن دست خالی راهیمون نکنی
موفق باشی
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی