Saturday, June 11, 2005
چند توضیح
با وجود اینکه من در نوشته قبلیم تاکید کردم که مقصودم ازین نوشته تحریم انتخابات نیست گویا دوستانی از جمله بهمن عزیز و تعدادی دیگه دچار سو تفاهم شدن و منو علی رغم این که می خواستم دیگه چیزی در مورد انتخابات ننویسم مجبور به پاسخ گویی کردن . قبل از هر چیز بازم می گم نه قصدم از این حرفها تحریم انتخاباته و نه خودم رو در مقامی می بینم که بخوام چنین حرفی بزنم. سوالی که من از دکتر معین یا جبهه اصلاحات داشتم حق طبیعی من به عنوان کسی که چهار با به اصلاحات رای دادم بود. بعد از پست این مطلب از حنیف و الپر و تعدادی از دوستان طرفداران معین خواستم که جواب یا نظرشونو در مورد مطلبم بگن که فقط حنیف عزیز در ایمیلی که همون روز برام زد به نکات خوبی اشاره کرد ولی باز هم سوال من همچنان بی پاسخ موند. به هر روی من به عنوان یک شهروند که هم حق رای دادن داره و هم حق رای ندادن گزینه دوم رو انتخاب کردم فقط و فقط به خاطر این که همچون نوری و گنجی فکر می کنم مشکلات ما با این چیزا حل نمی شه و رئیس جمهور با محدودیت های موجود کار به جایی نخواهد بود(فقط تصور کنید معین رای بیاره و بخواد با مجلس هفتم کار کنه!). با احترام به آقای خاتمی حتی فکر می کنم خیلی از پیش رفتها و تغییرات جامعه به طور نادرستی به حساب ایشون گذاشته شد و چیزهایی بوده که مرور زمان و تغییرات فرهنگی به اقتضای زمان بوجود آورده وگرنه اونقدر که حجاریان و گنجی و دیگر اطرافیان خاتمی برای اصلاحات هزینه پرداختند خود ایشان این کار رو نکرد(البته منکر کارهای جزیی مثبتی هم که کردن نیستم). این رو هم اضافه کنم که از پنج باری که رای دادم به خاطر آخرین رایی که دادم (دوره دوم ریاست جمهوری) از همه بیشتر پشیمونم. به هر جهت من تصمیمم رو گرفتم و برای بقیه دوستان هم آرزوی موفقیت می کنم. چند کلام کوتاه با دوستانی که کامنت گذاشتن:


حوریه جان- اول این که اگه مایل باشی اینجا(آمریکا) هم می تونی رای بدی. اطلاعاتشو ازین صفحه در بیار. دوم این که نکات خوبی در مورد رفسنجانی گفتی ولی بد نیست مطالب مربوط به واژگونی اتوبوس حامل اعضای کانون نویسندگان، ماجراهای بعد از فتح خرمشهر و... رو هم یه مطالعه ای بکنی و بعد رای بدی. البته جای نگرانی نیست چون اگه تو هم رای ندی همچنان رفسنجانی رییس جمهور آینده خواهد شد.

بهمن و فانی عزیز- در جواب شما که فکر می کنین دارم انتخابات رو تحریم می کنم اجازه بدید قسمتی از نوشته یکی از دوستان تحریمی رو بنوسم:
"...ما با تحریم انتخابات[از قول من بخونبن شرکت نکردن] چیزی به دست نمیآوریم، فقط تلاش میکنیم که چیزی را از دست ندهیم! که این بار با خودمان رو راست باشیم، که هیچ نداریم! که پس فردا از سر نداری خاتمی نماد صلح ما نشود!..." متن کامل

و بالاخره لیلای عزیز- کاملاحق رو به تو می دم . ما که در ایران نیستیم نه برداشت درستی ازمسائل ایران داریم و نه حق داریم در مورد مسائل ایران نظر بدیم. این نوشته هایی هم که می بینی در مورد مسائل ایران همه مصداق این شعر مولاناست:
من درد تورا زدست آسان ندهم
دل بر نکنم زدوست تا جان ندهم
از دوست به یادگار دردی دارم
کان درد به صد هزار درمان ندهم




12:32 AM ساعت

لینک ثابت <

نظرات3
Blogger bk

azizeh man, man az Moeen entezar nadram keh kari bokoneh...ya az Khatami bishtar taghir ei jaad koneh, Moeen faghat mitoneh raah raa barayeh ein keh khode maa taghir eijad konim raa kami hamvar tarr koneh..hamin barayeh raay dadand barayeh man kafeyeh..
 
Anonymous Anonymous

az nazare man agar javoonaye Irani donbale yek tahavoli dar nezam hastand avalin kari ke bayad bokonand (ghabl az inke berand donbale roye aksariat beshand va donbale roye ahzab va goorhaye mokhtalef beshand) behtare berand ghanoone asasie iran ro motale konand ke man be shoma ghol midam kamtar az 5% az javoonha motale kardandesh. Ma vaghti mitoonim saheb nazar bashim ke rajebe oon matlab ye chizi bedoonim.
baad ham az in harfa gozashte behtare ke raay bedim chon hamoontor ke khodetoonam midoonid in nezam ziad barash mohem nist ke shoma narahatin ya khoshhalid oona kare khodeshoono mikonand. Shoma baraye elame mokhalefatetoon ye shiveye behtari ro bekar bebarid na inke dorost kari ro bokonid ke oona mikhan!
 
Anonymous Anonymous

Haji jan miggam movazeb bash weblogeto daresho takhteh nakonan.
Albateh ma ke @ inja & beladeh Hitler moshkeli nadarim.
Barayeh hamvatanayeh azizemon @ vatan miggam ke midonam khanandeganeh ziyadi ham dari...
Bavaria
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی