Tuesday, April 10, 2007
سفر به ايران - قسمت دوم
شب - خارجی - تقاطع کردستان و ملاصدرا(چند ساعت قبل از سال تحويل)
-آقا شما تا چه ساعتی کار می کنی؟
-ما تا ۶ صبح بايد اين خيابون و دوتا ديگه رو جارو کرده باشيم
-بچه کجايی؟
-زابل .
-اينجا چيکار می کنی؟
-زابل کار کارگری سخت گير مياد منم زن و چهار تا بچه رو بايد نون بدم پا شدم اومدم تهران
-چقدر حقوق می گيری؟
-دوشيفت کار می کنم. شبا ساعتی ۱۸۰ تومن می گيرم روزا ۵۰ تومن
-با اين پول مگه می شه تهران زندگی کرد؟
-(با خنده)‌يه کاريش می کنيم ديگه. خوابگاه جا بهمون دادن بقيه خرجارم يه جوری می ديم و بقيه اشم می فرسيم برا زن و بچه.

روز-خارجی-ميدان نقش جهان اصفهان
-آقا چقدر می گيری منو برسونی مکينه خواجو اين خانمم بگذاری دم پل هوايی؟
-۱۵۰۰ تومن
-توريستی حساب نکن ما همشهريت هستيما
-همشهري ای حساب کردم. توريستی اش که می شه ۳۰۰۰ تومن

روز - داخلی - خانه پدری
تلويزيون جشن هسته ای رو نشون می ده
-اگه اين خبر صحت داشته باشه قدم بزرگی برداشتیما
-اينا فکر می کنن پيشرفت کردن. سالهاست که مغزهاشون يخ زده. مگه نمی بينی هنوز آلات موسیقی رو نشون نمی دن؟ نگاه کن...

روز - داخلی - ويديو کلوپ محله
-شمارو اينجا نديده بودم تا حالا. بچه همين محلين؟
-بله. ولی الان اينجا زندگی نمی کنم.
-کجاييد؟
-آمريکا. شما رو هم دفعه قبل که اومده بودم نديدم اينجا.
-من هم تازه اينجا کار می کنم. موقت اينجام. دارم می رم سربازی.
-به سلامتی. کجا افتادی؟
-من چون شش ساله عضو بسيجم همين اصفهان می افتم.
-ا. پس بسيج هم فعالين.
-نه زياد. ولی خوب وقتی نياز باشه مارو هم صدا می کنن.
-چه نيازی مثلا؟
-بعضی شبا گشت هست توی پارکها و اماکن عمومی. می ريم نظارت می کنيم. می دونی وضع يه جوری شده که اگه جلوشو نگيريم همه می خوان اينجارو اروپا کنن.
-پس کارتون بايد سخت باشه
-آره . بالاخره بايد يکی اين کارارو بکنه ديگه.خوب شما اونجا چيکار می کنين؟
-من درس می خونم.کار هم می کنم.
-ببينم. نمی شه يجوری دست ماروهم اونجا بند کنی؟...

Labels:

2:43 PM ساعت

لینک ثابت <

نظرات11
Blogger معصومه

take it easy !
اینجا ایران است ، اصفهان !!!!
سرمون رو کردیم تو برف و میگیم ما کبکیم !!!

نمی دونم وقتی خدا داشت انصاف و فهم و شعور و ... تقسیم می کرد بعضیا کجا گیر کرده بودند که هیچی بهشون نرسیده ؟!؟!؟!؟
 
Anonymous Anonymous

فقط يه آه بلند بلند بلند... وقتي تکرار باشه و تکرار باور به وجود مياد... شات هاي گويايي بود... ممنون
 
Anonymous Anonymous

ملت جالبی هستیم٬پیچیده و در هم!شاید هم بیش از حد ساده و...
ئه!هم همشهری هم که هستیم. :)
 
Anonymous Anonymous

jaleb bood...
kojaee ? chera nisti ??
 
Blogger ریرا

ta alan ye 100 dafeii in neveshtat ro khoondam o hanooz baram khoondanie. tasvire omoomie kameli dadi az bishtare ghesmataye jame'e. naneveshti chizi amma daram fekr mikonam age khodam boodam bad az khatte akhar har dialog chizi mitoonest az dahanam kharej beshe? az oon khandehaye yakhzade injor vaghta jari mishan
 
Anonymous Anonymous

چرا اينجا را تعطيل كرده ايد؟ حداقل يك چيزي بنويسيد. اينجا يخ زد
 
Anonymous Anonymous

سلام
خوبيد؟
.خبري نيست ازتون
: (
 
Blogger اقاقیا

کاش من هم از سفر امسال عیدم به ایران سفرنامه ای می نوشتم نمی دانم چرا از حوصله ام خارج بود! شاید واسه این که همه چیز در ایران خارج از انتظاراتم بود. بعداز 4 سال و نیم رفته بودم و نمی دونستم که آدم ها می تونند اینقدر یخ بزنند
سفرنامه هات خوب بود
تصمیم دارم یه چیزهایی از اون موقع بنویسم
بد نیست به پست 14 جولای من یه نیگاهی بندازی
هموطن تو در انگلستان
 
Anonymous Anonymous

Mibinam ke...
Bavaria
 
Anonymous Anonymous

Mibinam ke...
Bavaria
 
Anonymous Anonymous

salam matalebet khayle jalebe
yane shahkare damet garm
enshalah ke movafagh bashe
khate ye sra be manam bezan

www.Andynews.myblog.ir
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی