Sunday, March 05, 2006
حواشی اسکار هفتاد و هشتم
با اینکه برندگان اسکار امسال اکثرا توسط خیلی از منتقدین پیش بینی شده بودن اما فقط یک اسکار- که همون مهمترین اسکار هم هست- باعث شد که مراسم امسال هم از دید خیلی ها شگفتی ساز باشه. حتی سازندگان فیلم crash خودشون هم باورشون نمی شد که اسکار بهترین فیلم رو ببرن و وقتی جک نیکلسون اسم فیلم تصادف رو از پاکت بیرون آورد و اعلام کرد به راحتی از قیافشون معلوم بود که انتظار شنیدن این اسم رو نداشتند. ولی در کل مراسم امسال حداقل از دوسال گذشته بهتر بود و من هم خوشبختانه امسال روسفید شدم. از 14 پیش بینی که کردم فقط 3 مورد(بهترین فیلم، بازیگر نقش دوم مرد و بازیگر نقش دوم زن) اشتباه بود که البته یک مورد(بهترین فیلم) جزو انتخاب های خودم بود.

جان استوارت که برای اولین بار اجرای اسکار رو بر عهده داشت احتمالا نمره قبولی از منتقدین می گیره. با این که جک هاش به بامزگی مجری های گذشته نبود و نتونست حضار رو زیاد بخندونه ولی نشون داد که در عین جسور بودن مجری محافظه کاریه و می تونه بر خلاف کریس راک دردسر ساز نباشه و در سالهای بعدی هم این کار رو به خوبی انجام بده.

امسال برخلاف سنت همیشگی آکادمی که اصولا دو اسکار اصلی بهترین فیلم و کارگردانی رو به یک فیلم می ده این دو جایزه بین رقبای اصلی مراسم امسال یعنی کوهستان بروک بک و تصادف تقسیم شد.

تصادف ، کوهستان بروک بک ، کینگ کنگ و خاطرات یک رقاصه ژاپنی هر کدام سه اسکار از آن خود کردن. لیست کامل برنده ها رو اینجا ببینید.

افتضاح ترین انتخاب آکادمی در قسمت "اسکار بهترین آهنگ فیلم" رخ داد. گروه هیپ هاپ three 6 mafia که به طرز ناباورانه ای اسکار امسال رو از آن خودشون کردن بدون شک بزرگترین شگفتی ساز امسال بودن.

مشخص بود که جان استوارت هم از برنده شدن گروه رپ three 6 mafia زیاد خوشحال نیست. یکی از تیکه های جالبی که استوارت در این مورد به آکادمی انداخت این بود:
برای کسایی که امتیازارو یادداشت می کنن: مارتین اسکورسیزی بدون اسکار ، گروه three 6 mafia یک اسکار.

و بالاخره اینکه شعار اصلی آکادمی اسکار در سال 2006 این بود که آقایون خانمها تورو خدا برین سینما و فیلم هارو ببینین. هالیوود داره بدبخت می شه.



Labels:

9:30 PM ساعت

لینک ثابت <

نظرات5
Anonymous Anonymous

جان استوارت یه برنامه ی روزانه داره که خیلی بامزه است و در مورد خبرهای روز با مدل خودش نظر می ده... در لفافه ی کمدی کلی هم به بوش متلک می گه. تو این آدرس شوهای روزانه اش رو اگر بخوای می تونی پیدا کنی:
http://www.comedycentral.com/

بعدم من هم تصادف رو خیلی خوشم اومد و هم کوهستان بروکبک رو... خیلی حال کردم که فیلمنامه ی هر دو فیلم جایزه گرفت و یکیشون جایزه ی بهترین فیلم رو گرفت و یکی هم بهترین کارگردانی...
یه چیز دیگه هم که خیلی خوشحالم کرد جایزه گرفتن ریز ویترسپون بود... آهان موسیقی کوهستان بروکبک هم که واقعا باید اسکار می گرفت و گرفت.

و قبل از اینکه کامنت طولانیم رو تموم کنم، گیشا رو نمی شه رقاصه ترجمه کرد و اسم محسوب می شه...
 
Anonymous Anonymous

تا کانکت شدم اومدم ببینم چند پیش بینیت درت بوده
تبریک می گم.
 
Blogger محمودرضا

ممنون وارطان جان.
ماندانا گيشا به معني رقاصه ژاپني و فاحشه هست. در اين فيلم هم اسم نيست چون اگر دقت کني اسم فيلم هست خاطرات يک.... و نميتوني بعد از يک يه اسم بياري مثلا بگي خاطرات يک احمد. البته من خودم در ترجمه زياد خوب نيستم ولي فکر مي کنم در اين مورد استثنا درست ترجمه کردم
 
Anonymous Anonymous

منظورم از اینکه گیشا یک اسمه، این نبود که بگم اسم یه آدمه... اسم یک حرفه است، اما از اونجا که معادل دقیقی در زبان های دیگه نداره، موقع ترجمه به زبان های دیگه معمولا از همون کلمه ی گیشا استفاده می کنن.
گیشا معنی فاحشه نداره و رقص مخصوص گیشاها هم یه قسمتی از گیشاگری هست...
 
Anonymous Anonymous

You won, I lost. How did you know that? Anyway, good guesing!!
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی