Wednesday, November 02, 2005
هالوین، رزا پارک ، سینما و مشنگ
دوشنبه گذشته روز هالویین بود . روز هالویین رسمه که بچه ها با لباسهای عجیب غریب در خونه همسایه هاشون میرن و ازونا شکلات می گیرن(یه چیزی شبیه مراسم قاشق زنی ما)آمار امسال نشون میده که مردم امریکا مجموعا یک میلیاردو سیصد میلیون دلار شکلات خریدن که به بچه ها هدیه بدن. به این می گن اقتصاد خدا!ا

مرگ رزا پارک مبارز سیاهپوست آمریکایی که دقیقا پنجاه سال پیش انقلابی به پا کرد از دیگر اخبارهای مهم این روزهای آمریکاست. اول دسامبر 1955 روزیه که هیچ سیاهپوستی فراموش نمی کنه.روزی که یک زن سیاهپوست خیاط حاضر نشد جای خودش رو در اتوبوس به یک سفید پوست بده و به همین دلیل دستگیر شد و به دادگاه رفت. همین مساله باعث شد سیاه پوستان آمریکا بزرگترین مبارزات طول تاریخ بر علیه تبعیض نژادی رو آغاز کنند. مبارزه ای آرام و بدون خشونت و به قولی گاندی وار که به رهبری مارتین لوترکینگ انجام شد. پس از حدود یک سال تحریم استفاده از اتوبوس توسط سیاهپوستان ، بالاخره دولت آمریکا به زانو در آمد . ا

خیلی وقت بود که برای دیدن فیلمی روزشماری نکرده بودم. بالاخره فیلم کله کوزه ای (نمی دونم چرا من با ترجمه اسم فیلما مشکل دارم، این اسم اصلا به این فیلم نمیاد ولی منم چیز دیگه ای به ذهنم نمی رسه) جمعه به روی پرده میاد و انتظار چهار پنج هفته ای من هم به پایان می رسه. به دو دلیل خیلی دلم می خواد این فیلمو ببینم یکی کارگردانش که از زمان فیلم زیبای آمریکایی تقریبا شیفته کاراش شدم و یکی هم موزیک فوق العادش. اولین باره که از یه آهنگ هیپ هاپ انقدر خوشم اومده. متاسفانه هنوز سی دی اش تو بازار نیمده. در مورد این فیلم بیشتر خواهم نوشت.ا

هر چی میام این به قول ابراهیم نبوی رییس جمهور مشنگ (منتخب شورای نگهبان) رو ایگنورش کنم نمی شه. این مردک با نکوهش دولتهای قبلی در حیف و میل بیت المال اومد روی کار حالا داره میلیارد میلیارد خرج جمکران می کنه. من نمی فهمم چرا اصلاح طلبا جلو گندزدنهای این آقا سکوت کردن.ا

علیرضا مدتیه نمی نویسه . خبری هم ازش نیست. امیدوارم همه چیز خوب باشه.ا

8:47 PM ساعت

لینک ثابت <

نظرات2
Anonymous Anonymous

آمار خرید شکلاتها خیلی شوک آور بود.
 
Anonymous Anonymous

salam. Let us know how you've liked the movie (Jar-head)!

By the way, did you ever get a chance to watch that movie about Khayam?! I didn't hear good things about it...But I guess that was one of the movies I really wanted to see and never got the chance to do so.

I have absolutely loved your article about Forooghe farokhzad...It was really interesting. I've gotta admit that at first I didn't want to read it because it was too long and the font size was too small, but I've got curious so I've read the first line and then I just couldn't stop reading it. It was the finest of all you've ever written....
  Post a Comment

 
وبلاگ انگلیسی